Yang Disayangi Selalu !!!

Thursday, June 7, 2012

Maaf Jika Aku Tak Sempurna - Acik Lana

 

Actually mood untuk membaca novel ni dah lama terkubur. Dah bertahun dah. Seingat tinta last novel yang dibaca adalah BHKS Marissa. Lepas tu setakat duk usung novel je la. Bab satu pun tak habis2. Kalau time study dulu... wah bukan main. Tapi hari tu tergerak hati nak buka blog acik dan saja2 baca MJATS. Menarik...  Suka dengan gaya bahasanya yang santai dan sempoi. Dan tergerak hati untuk menghabiskan novel tersebut. Dalam masa 2 hari berjaya menghabiskan pembacaan novel setebal 947ms ini.

MJATS mengisahkan tentang Melina yang merupakan anak orang kaya yang liar. Selalu enjoy dan suka clubing. Ini amat membimbangkan Datuk Zakri dan Datin Maziah. Sebagai jalan penyelesaian Datuk Zakri meminta Luqman yang merupakan anak sahabat baiknya untuk menjadi driver Melina. Biasalah Melina of course tak suka. Keadaan menjadi semakin tegang apabila Melina dan Luqman terpaksa berkahwin atas wasiat Datuk Zakri yang meninggal dunia akibat kemalangan. 

Kes kahwin paksa, mula-mula tak suka, lama-lama suka. Luqman digambarkan sebagai lelaki yang bertanggungjawab, romantik dan penyayang. Siapa yang baca mesti jatuh cinta dengan watak Luqman. Romantik sangat. Melina pula seorang gadis manja yang comel. 

Seronok baca novel ni. Ada sedih, kelakar, gembira semuanya diadunkan menjadi satu. Konflik mula terjadi dalam rumahtangga mereka yang baru nak bahagia. Kalau nak tahu kenalah dapatkan novel Acik Lana ni. Keluaran Kaki Novel dengan harga RM34. 

Tapi rasa-rasanya budak-budak yang di bawah umur tak berapa sesuai nak baca novel ini. 

Lepas ni nak start pembacaan Aku Bukan Mistress pula. :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...