Yang Disayangi Selalu !!!

Monday, June 11, 2012

Aku Bukan Mistress - Acik Lana




Akhirnya habis juga membaca buku ABM ni. Kali ini mengambil masa yang agak lama untuk menyudahkannya.

Mengisahkan tentang Mya yang merupakan perempuan simpanan Mikail. Mikail membelinya dari David seorang bapa ayam dengan harga RM50,000.00. Tujuannya supaya Mya dapat melayani kehendaknya seorang dan tidak melayan ramai lelaki di luar sana. Hampir 2 tahun mereka bersekedudukan dan hidup bergelumang dengan dosa.

Mya mempunyai sejarah hidup yang hitam dan amat dibenci oleh Mak Ngah iaitu mak saudara Mya. Namun segala-gala yang terjadi ke atas Mya didalangi oleh Yatie iaitu anak Mak Ngah. Murad, suami Mak Ngah menggoda Mya sehingga terjadilah kes tangkap khalwat. Mya kemudiannya dijual oleh Murad kepada bapa ayam.

Mikail pula dalam diam dia mencintai Mya. Sangat cemburu apabila Shamil yang merupakan bekas kekasih Mya cuba merampas Mya semula. Sehingga berlaku pertengkaran dan pergaduhan antara mereka berdua. 

Mikail amat membenci Datuk Luthfi, ayahnya kerana dia mengahwini Lisa yang merupakan kekasih Mikail sewaktu sama-sama belajar di luar negara dahulu. Hubungan dengan ayahnya yang sebelum ini rapat bertukar menjadi renggang. 

Suzanne, sepupu Mikail pula berusaha sedaya upaya untuk memikat Mikail dan ingin berkahwin dengannya. Dia meracuni Datin Adiba dan berceritakan perkara yang tidak elok tentang Mya dan Mikail yang bersekedudukan. Ugutan supaya Mikail mengahwini Suzanne menyebabkan Mikail mengambil tindakan drastik dengan mengahwini Mya. 

Apakah pengakhirannya? Nak tahu kenalah baca.

Tinta lebih sukakan MJATS sebab gaya bahasanya yang santai dan kelakar.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...