Yang Disayangi Selalu !!!

Wednesday, June 20, 2012

Aku Suka Kau Benci


“Kenapa Mia rasa diri Mia begitu malang kerana bersuamikan abang?” soal Ikmal dengan nada sayu.

“Awak fikirlah sendiri. Tak malang ke bila seorang perempuan itu terpaksa berkahwin dengan orang yang telah merogol dirinya. Seorang yang telah meragut mahkota kewanitaannya. Seorang yang memandang perempuan itu dengan penuh nafsu semata. Tak cukup malang ke diri saya ni?” soal Mia Sarah pedih. Pedih bila mengingatkan kejadian hitam yang pernah menimpa dirinya.

“Abang cuma manusia biasa Mia, dan sebagai manusia biasa abang tak dapat lari dari melakukan kesilapan. Maafkanlah abang. Sedangkan Nabi pun ampunkan umat. Takkan Mia begitu keras hati tak ingin memaafkan abang. Abang akui kesilapan yang pernah abang buat tu. Please forgive me,” ada nada yang teramat kesal dari lubuk hati Ikmal. Menyesal dengan setiap perbuatannya yang lalu.

“Saya pun manusia biasa juga. Dan sebagai manusia biasa, cukup susah untuk saya melafazkan maaf. Saya takkan maafkan awak sampai bila-bila. Awak telah menyakitkan saya. Saya takkan lupa apa yang awak pernah buat pada saya. Takkan pernah lupa...” Mia Sarah melarikan dirinya ke bilik air.

4 comments:

Unknown said...

tak sabar menunggu ASKB ><

Anonymous said...

dah lama tggu.....ASKB....

TinTa Biru said...

Aina Azlan.. Anonymous... bersabar ye.. huhu...

Anonymous said...

buku ada x? dpt bce smpai bab 20 jew.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...