Yang Disayangi Selalu !!!

Thursday, March 7, 2013

Jodoh Di Astro Ria



Entah kenapa, tinta suka  tengok drama Jodoh ni.. Bukan tinta je, anak-anak pun suka tengok.. So, setiap malam hari Isnin pukul 9 malam pasti standby dekat depan tv.. Nak tengok Jodoh punya pasal. Paling suka tengok gelagat Scha kat dalam drama tu. 

Cerita jodoh ni lebih kurang macam program realitilah. Azlan ni nak cari jodoh melalui program tersebut. Dalam ramai-ramai peserta tu cuma seorang saja yang tak suka atau tak teruja sangat dengan Si Azlan ni iaitu Olly. Peserta yang lain, Ya Allah memang taksub gila. Macam nak gilalah tengok Si Azlan tu. Macam biasalah dalam program tu akan ada aktiviti yang diorang kena buat. Macam yang lepas-lepas, kena menyanyilah, memasaklah. Lepas tu akan ada penyingkiran. Kalau nak tau lebih lanjut, baca sinopsis kat bawah ni.. Lagi satu jangan lupa tengok cerita ni okey..

SINOPSIS

Jodoh megisahkan seorang jejaka bujang bernama Azlan yang kacak tekad ingin mencari cinta melalui sebuah program mencari cinta dan jodoh yang diberi nama ‘Jodoh’. Azlan telah memberanikan diri dengan menyertai program tersebut demi mencapai hasrat beliau mencari jodoh yang bersesuaian dengan dirinya.
Di dalam program tersebut, Azlan dikehendaki untuk memilih seorang teman wanita daripada 10 orang peserta wanita sebagai calon jodohnya di mana mereka harus melalui proses penyingkiran setiap minggu.
Ketika berada di program tersebut, Azlan sangat terpikat dengan seorang wanita bernama Katya, akan tetapi disebabkan undian oleh para penonton dan peminat, Olly menjadi pilihan yang sesuai buat Azlan berbanding dengan Katya.
Oleh yang demikian, Azlan dipaksa oleh pihak produksi program untuk tidak menyingkirkan Olly dari program Jodoh dan ini menyebabkan kedua-dua mereka terjebak dalam situasi yang sangat lucu kerana mereka berdua tidak menyukai antara satu sama lain.
Apakah yang akan berlaku kepada mereka berdua ketika sesi program Jodoh dijalankan? Bagaimana Olly boleh menyertai program Jodoh dan apakah tujuan Olly menyertai program Jodoh?


5 comments:

Maya Dhira said...

best...layan gak..suke sengal si olly tu

kusyi said...

haha. suka tgk cte ni gak.. lawak gila olly.. kesian dia terjebak dlm program ni. :3

norihan mohd yusof said...

akk pn... layan jer cerita nih...best mmg best n minat gak kat pelakon nyer...

TinTa Biru said...

Maya Dhira...
best kan.. sebab tu akak suka tgk..

Kusyi..
Memang kelakar olly tu.. tp tu lah, kesian kt dia.. huhu

Kak norihan
kan kak... tinta pun layan..

Anonymous said...

Hahaha oly dgn azlan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...